Slide

Ylivieskan Vesiosuuskunta parantaa tiedotustaan vedenkäyttäjille

marraskuu 29, 2022

Ylivieskan Vesiosuuskunta on ottanut käyttöön Blue Idean viestintäsovelluksen, jolla voidaan nopeasti tiedottaa kaikenlaisista vika- ja häiriötilanteista tekstiviestillä.

Vesiosuuskunta pyrkii jatkossa viestillä ilmoittamaan suunnitelluista huoltotöistä etukäteen ja äkillisissä häiriötilanteissa mahdollisimman nopeasti kaikille niille vedenkäyttäjille, joita häiriö koskee. Viestit lähetetään automaattisesti alueen yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen ja on näin operaattoreiden kautta saatavissa.

Häiriötiedote pitää kuitenkin tilata erikseen, jos puhelinliittymä on rekisteröity muuhun kuin asuinpaikkaan, operaattoria on kielletty luovuttamasta osoitetta, puhelinliittymä on salainen, prepaid tai tiedote halutaan toisesta osoitteesta, esimerkiksi mökiltä tai työpaikalta. Halutessaan viestit voi tilata useammastakin osoitteesta.

Häiriötiedotepalvelun voi edellä mainituissa tilanteissa tilata osuuskunnan verkkosivujen kautta (www.yvo.fi) tai olemalla yhteydessä vesiosuuskunnan toimistolle, jotta tiedotteet tavoittavat tarvittaessa.

Lisäksi häiriötiedotteet ja häiriökartta ovat näkyvillä osuuskunnan verkkosivuilla.

Ylivieskan Vesiosuuskunta käyttää palvelua ainoastaan häiriötilanteiden tai muuhun vesilaitoksen toimintaan liittyvään viestintään. Vesiosuuskunta ei toimita laskuja tai pyydä asiakkaiden henkilökohtaisia tietoja tämän palvelun kautta.